RÓLUNK IRTÁK

 


 

 

Tanulni is tanulni kell / Metropol, Horn Andrea, 2013. szeptember 19.

A segítő technikákkal könnyebb, gyorsabb, hatékonyabb lehet az ismeretszerzés.
Elkezdődött a tanév, a diákok jó része túl van az első számonkéréseken, gyűlni kezdenek az osztályzatok az ellenőrzőkben. Ilyenkor segíthetnek azok a módszerek, amelyek megtanítják tanulni a nebulókat, és arra ösztönzik őket, hogy szembenézzenek a gondjaikkal, megoldást keressenek.

 

Motiváció nélkül nem megy
Ezt vallja Pár Krisztina is, aki több mint egy évtizede foglalkozik tanulás-módszertani tanácsadással. A szakemberhez a gyerekek elsősorban szüleik unszolására mennek el, hogy megtanulják, hogyan tudnának nagyobb kedvvel, gyorsabban tanulni.

Gyakran érkeznek hozzám motiválatlan – a szülők szerint csupán lusta – gyerekek, és olyanok, akik azért hanyagolják el a tanulást, mert úgy érzik, erőfeszítés nélkül is tudnak jó teljesítményt nyújtani. Ez egy darabig igaz is lehet, ám amikor megnőnek a követelmények, az ilyen diákok azzal szembesülnek, hogy lemaradtak – mondta Pár Krisztina a Metropolnak.
Egy külső szemlélőtől általában könnyebben fogadják el a gyerekek az iránymutatást, mint a szüleiktől – fűzte hozzá.

Belső-külső állapot
A motivációs problémáknak számos okuk lehet a tanácsadó szerint. Fakadhatnak többek között otthoni feszültségből, a sikerélmény hiányából, de akár abból is, ha a diák úgy érzi, nem kedveli a pedagógus. – Ezeket fel kell ismerni, és meg kell próbálni megoldani, hiszen csak akkor tudunk koncentrálni, ha rendben vagyunk lelkileg – magyarázta Pár Krisztina.

A tanácsadó szerint gyakori hiba a gyerekeknél, hogy csupán magolnak, vagy ahelyett, hogy megértve tanulnák, csak olvasgatják a tankönyvek szövegét, miközben a figyelmüket elvonja valami – mostanában leggyakrabban a mobiltelefon.

Így csak kevesen tudnak hosszú távon megmaradó tudást összeszedni. Érdemes ehelyett meghatározott lépéseken keresztül feldolgozni a tanulnivalót: előbb értelmezni minden mondatot, kiemelni a lényeget, megkeresni az összefüggéseket és rendszerbe helyezni őket.

Elvesznek a módszerek

Ebben segíthet például egy jól elkészített, a kulcsszavakat tartalmazó vázlat. – Ha a diák jó vázlatot tud készíteni, az már annak a jele, hogy megértette az anyagot. Azonban vissza is kell tudni adni a tanultakat, különben csupán a rövid távú memóriában maradnak meg.

A tanulást segítő módszerek nagy részével Pár Krisztina szerint megismertetik a diákokat az iskolában – a matematika-tankönyvben is ott van, hogyan érdemes nekifogni egy-egy feladat megoldásának – sokszor azonban ezek az információk elsikkadnak, ha a pedagógus időnként nem hívja fel rájuk a figyelmet. Oka lehet ennek az, hogy a felsőbb évfolyamok számára már valóságos versenyfutás a tanulás. – Sok helyről hallom, hogy gyakran a házi feladatot sem ellenőrzik, mert nincs idő vele foglalkozni – fűzte hozzá a tanácsadó.

 

 

Rólunk írták


""Jól éreztem magam, és sokat tanultam. Volt olyan rész, amiről azt hittem, hogy nekem az megy - pl. lényegkiemelés, vázlatkészítés, és mégis tanultam újakat ezekben a témákban is. Jó, hogy a tanulás egész folyamatát átbeszéltük, így összeállt a kép! " "

10. osztályos tanuló


"Azzal, hogy eljöttem, tettem magamnak egy szívességet, és megkönnyítem az életem. Végre valaki érthetően összefoglalta, hogy hogyan kell tanulni! Köszönöm szépen!"

Ági, 9. évf.


"Nekem sokat segített a tréning. Most már nem azért tanulok "mert kell", hanem mert kedvet kaptam hozzá."

16 éves tanuló


""Én azért ajánlanám másoknak is a tréninget, mert az ismereteimet a tanulással kapcsolatban, amikkel a tanfolyam előttig bírtam, megerősítette, illetve rendkívül sok újat is mutatott. Igazán tetszett az előadásmód is, érdekesen mutatta be a témát. Köszönöm, hogy itt lehettem!" "

Rebeka (9. évfolyam)


""Ajánlom másnak is, mivel sokat lehet belőle tanulni, a jövőben is lehet használni, és több szabadideje lehet az embernek. ..." "

Dani (10. évf.)


""Igen, mindenképpen ajánlom, mert hasznos technikákat tanultunk, és nekem is segített a tanulásban." "

Klaudia (8. évf.)


"Jó lenne minden tanulónak ide járni, mert mindent fejleszt! (a tanulás-módszertan tréningről) "

Péter, (10 éves)


"Neked is ajánlom ezt a tréninget, mert szerintem mulatságos és tanulságos! Jól fogod érezni magad!!! "

Saci, 5. évf.


""Minden tetszett! Nagyon sokat segített a tréning, és választ kaptam azokra a kérdésekre, amikre eddig nem!" "

7. osztályos diák


""Izgalmas volt a tréning, és sok új dolgot tanultunk, amit hasznosítani is lehet! Leginkább az tetszett, hogy a tanár laza, jó fej és jól magyaráz.""

Felsős diák


""Ez egy nagyon hasznos tanfolyam, és ha szeretnél jobban tanulni, akkor ezt a tanfolyamot pont NEKED találták ki!""

8. osztályos diák


""Szerintem nagyon hasznos volt ez a tréning, olyan dolgok hangzottak el, amik alkalmazásával valóban hatékonyabb a tanulás!""

Mira (9. osztályos)


"A tréner aranyos, segítőkész, új dolgokkal tud meglepni. Könnyebben fog menni a tanulás!"

Csilla, 9. évf.


"Ez a tudás, amit itt kaptam nem fog kárba veszni. Amit itt tanultam, azt bárhol tudom majd alkalmazni. ( augusztusi tanulás-technika tréning)"

17 éves tanuló


"Ajánlani tudom mindenkinek a tanulás-technika tréninget, aki nem tanul, mert nem képes rá, vagy nincs kedve. Azoknak is, akik úgy érzik van hova fejlődni, itt tényleg lehet. Sok új módszert tanultam."

9. osztályos tanuló


"Nekem nagyon sokat segített ez a tanulás-módszertani tréning. Már írtam is egy nagyon jó dolgozatot. Az itt tanultakat használtam fel a tanulásnál, és nem kellett órákon át tanulnom..."

8. osztályos tanuló


"Igazán hasznos volt, és egyáltalán nem bántam meg, hogy jelentkeztem. Most már magabiztosan fogok szeptemberben belépni az iskola kapuján!"

9-12. osztályos tanuló, tanulásmódszertani tréning


"A korábban hallott technikák most értelmet kaptak, mindenre magyarázatot kaptam. Szabadon kérdezhettem, és hasznos válaszokat kaptam."

9-12. osztály, tanulás technika tréning


"Nagyon szépen érthetően magyarázol így könnyen megérti egy kisebb gyerek is."

9-12. osztály, tanulás technika tréning


Iratkozzon fel hírlevelünkre…