tanuljunk
tanulni!
„A tanulás nem felkészülés az életre, a tanulás maga az élet.” - John Dewey

Pár Krisztina vagyok, 45 éves, tanári végzettséggel rendelkező mentálhigiénés szakember. Két kamasz gyermekem van. 23 évet töltöttem iskolapadban (eddig), tehát több, mint 23 évnyi tapasztalat van a hátam mögött a tanulás terén. Közel 12 éve tanítom a diákokat tanulási technikákra.

Viszonylag jó képességekkel rendelkező gyerek lévén általános iskolában, ha egy kicsit figyeltem az órán, nem okozott gondot a tanulás. A középiskolában már nem tudtam olyan fényes eredményeket elérni, de ez is kompenzálható volt (néha csak lett volna) egy kis szorgalommal. A főiskola azonban már egészen más szervezést, hozzáállást, tanulási technikákat követelt meg, melyekre nem voltam felkészülve.

A Tanulás-módszertannal tehát saját boldogulásom érdekében kezdtem el foglalkozni, és egyre inkább beleszerettem ebbe a területbe. Megszereztem a tanári diplomámat, és először más tevékenységek mellett kezdtem el tréningeket szervezni.

A tréning azonban nem minden tanulónak hozta meg a várt sikert, be kellett látni, hogy sokan már ott elakadnak, hogy nem tudják rávenni magukat a tanulásra, vagy nem képesek koncentrálni a feladatukra. Nagyon sok esetben szükséges tehát a motivációkkal, célokkal, lelki problémákkal - azaz a tanulás belső feltételeivel is foglalkozni. A Semmelweis Egyetem Mentálhigiénés képzésén diplomát szereztem, majd kiegészítettem a tevékenységemet a tanulás-módszertani tanácsadással. Bízom benne, hogy hatékony segítséget tudok - kortól függetlenül- azoknak a tanulóknak is adni, akik nehéz élethelyzetben vannak, vagy éppen csak elvesztették a célt a szemük elől.

Pár Krisztina

Tanulás-módszertani fejlesztés

A tanulás-módszertani fejlesztés két részre tagozódik, a TANULJUNK TANULNI! elnevezésű tanulás-módszertani tréningeket a 10-18 éves korosztály számára, A SIKERES VIZSGA TITKAI tanulás-módszertani képzésünket pedig a 18 év feletti korosztálynak kínáljuk.

A csoportos képzések mellett szerepel kínálatunkban az egyéni, vagy páros tanulás módszertani fejlesztés, TANULÁS-MÓDSZERTANI TANÁCSADÁS is, melynek fő előnye, hogy mentálhigiénés problémák felfedésére és megoldására is lehetőséget kínál, valamint a résztvevők egyedi igényeire szabott tematika szerinti haladást biztosít.

Írjon nekem

TANULÁS-MÓDSZERTANI TRÉNING

16 órás tréning indul 2018. januárban, mely a hatékony tanulást segítő technikák megismertetését, a tanulási képességek és készségek fejlesztését szolgálja.

Részletek hamarosan!

A tanulás belső és külső feltételei, tanulásszervezés, tanulási stratégiák

TANULÁS-MÓDSZERTANI TANÁCSADÁS

A tanulás-módszertani tanácsadást azoknak a diákoknak ajánlom, akik a tanulási képességeiket egyéni időbeosztás és egyéni tematika szerint szeretnék fejleszteni. Itt csak azokkal a témákkal foglalkozunk, melyekre a résztvevőnek valóban szüksége van a hatékony tanuláshoz, az iskolai elvárásoknak való sikeres megfeleléshez.

hasznos tippek

Figyelem, koncentráció

Miért nem hatékony a "Na most innen fel nem állok addig, amíg ezt meg nem tanulom" stratégia
A pozitív programozás
A figyelem működése
Relaxálj a koncentráló képességed fokozása érdekében
Mi is az a koncentráció?
A koncentráló képesség fejleszthető!
részletek

Olvasás, szövegértés

Az olvasás sebessége, a dinamikus olvasás
Gondolataim elkalandoznak olvasás közben
Az olvasás hierarchiája
részletek

Tanulási motivációk, célok

Tanulás és Önbizalom
Tanulási célok
Mikor hasznos egy tanulással kapcsolatos célkitűzés?
Mi motiválhat a tanulásra?
részletek

Tanulási stratégiák, technikák

Stratégia szerint tanulni
Összetett tanulási stratégia: RJR modell
Egy gyilkos tanulási stratégia
Mik azok a tanulási stratégiák?
részletek